Ideea Zilei
  • MAGGI Ideea Zilei vine cu noi ingrediente pentru un stil de viata echilibrat. Gateste ceva rapid, gustos si sanatos si castiga unul dintre cei 20 roboti de bucatarie!
  • Inscrie-te

Turmeric

Turmericul este un condiment galben-aprins, obtinut din tulpina plantei cu acelasi nume. Acesta este un condiment cu o aroma puternica folosit in felurile de mancare asiatice, precum sosul curry originar in India. Sosul curry este cel mai adesea galben tocmai datorita turmericului! De fapt, culoarea sa este asa de puternica, incat turmericul a fost folosit in trecut si drept colorant pentru textile. 

 

De asemenea, turmericul are proprietati benefice pentru sanatate. Consumat in mancare, acesta are efect anti-inflamator si poate aduce nivelul de colesteorul la un echilibru, insa turmericul poate fi folosit si in masti cosmetice pentru stralucirea pielii. 

Turmericul nu este doar un ingredient esential pentru curry, ci poate fi folosit in numeroase alte retete. Astfel, te poti bucura de proprietatile acestuia si de un strop de culoare in mancarea ta.

 

Dressing pentru salata

Poti folosi turmericul intr-un dressing delicios pentru salata. Amesteca un sfert de cana de pasta de susan cu 3 linguri de zeama de lamaie, 2 linguri de ulei de masline, o jumatate de lingura de turmeric, o jumatate de lingura de boia, apoi sare si piper dupa gust.

 

Carne de porc marinata

Daca iti doresti sa prepari o cina speciala sau sa incerci arome noi, incearca sa pui carnea la marinat inainte de a fi gatita. Amesteca o jumatate de cana de iaurt cu 2 catei de usturoi maruntiti, un sfert de cana de miere, o lingura de zeama de lamaie si o jumatate de lingurita de turmeric. Dupa ce carnea a stat la marinat cel putin 10 minute, poti indeparta excesul de iaurt si sa o gatesti cum faci de obicei. Un deliciu!

 

Smoothie

Pentru un smoothie delicios, sanatos si de o culoare deosebita, amesteca intr-un blender o banana, o cana de ananas, o jumatate de lingura de ghimbir proaspat ras, un sfert de lingurita de turmeric, o jumatate de cana de suc de morcovi, o lingura de zeama de lamaie si o cana de lapte de migdale sau soia. Vei fi plin de energie!

 

Surse:

https://www.bonappetit.com/recipes/slideshow/turmeric-recipes
https://www.healthline.com/nutrition/top-10-evidence-based-health-benefits-of-turmeric
https://draxe.com/turmeric-benefits/
 

Top